akward questions

Idag har jag varit hos mormor och morfar nästan hela dagen. Skulle dit och hjälpa mormor lite och så skulle jag äta lunch där. Gretis var där så jag har umgåtts med den lilla pladderpaddan. Hon har gått och blivit så stor, 5 år och det känns fortfarande som att hon är 2 år.
Vi satt där vid köksbordet och så tittar hon på mig och säger:

Greta: Varför har du inga egna barn?
Jag: Ehm.. För att jag är ett barn själv.. typ hehe
Greta: Men du är ju värsta stor ju..

Strax efter...

Greta: Varför är du inte min mamma för?
Emma: hehe för att du har en mamma redan.
Greta: happ men om min mamma dör kan inte du vara min mamma då?
Emma: NEJ! du har en mamma och ingen annan kan bli din mamma.
Greta: jahapp.. Men om min mamma dör så kan jag väl bo hos dig?
Emma: nej.. jag skulle inte orka med dig



Hon pratar verkligen heeela tiden, därför fick vi leka tysta leken ett antal gånger. Sen åkte vi och handlade och hon lovade att vara tyst men hon bara pratade hela tiden. Sen var det en tant som verkade tro att hon var min dotter. Det var lite roligt eftersom Greta är blond och blåögd..
Har varit iväg med mamma och pappa på ö&b också.

Imorgon blir det en lång dag.. Ska möta Linda klockan 10 och gå bort till Ö&B och sen tillbaka in till stan och möta rebecca :)

Pusss

Kommentarer
Postat av: Sabine

fin bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback