rädslor

Idag var vi på ett studiebesök med communicare, som verkligen överträffade mina förväntningar. Vi skulle till kloster kyrka och jag suckade bara när jag tänkte tanken. Men det var faktiskt ganska intressant att lyssna när hör och häpna prästen pratade. Det var nämligen inte en massa gud-snack, då hade jag nog somnat. Utan han berättade en massa intressant om kyrkan och eskilstunas historia.
Sen frågade han om vi alla ville gå upp i kyrktornet, jag ville inte. Men alla andra ville och eftersom jag är lite obekväm i kyrkor så bestämde jag mig för att följa med upp, istället för att sitta själv i en kyrka liksom. Ångrade mig rätt fort eftersom jag är så jävla höjdrädd. Insåg inte riktigt hur högt det faktiskt är i ett kyrktorn. Jag gick där upp för alla 243 trappsteg sakta men säkert och svor för mig själv. Hur jävla dum får man vara?

När vi var näst högst upp så provade jag att gå upp för sista trappen men det gick inte och jag nästan kröp ner igen av skräck. Stog där tryckt mot väggen och väntade på dom andra. Kallt var det också. Dom andra sa att man såg ända till Västerås däruppe från. "jag skiter i västerås" mumlade jag för mig själv haha
Sen gick vi ner igen och när jag väl var nere igen kände jag mig så sjukt modig hahah
Då fick vi titta på kyrkans silver och sen var det slut för dagen :)


Från kyrktornet.. Synd att ni inte kan känna skräcken.

Prästen berättade om att Gustav Vasa, att han har bott i Eskilstuna. Rätt coolt!
Visste du ens det? Och den första jag tänkte på då var dig. Det är ditt fel att jag ens lägger märke till sånt. Bara för att du tjatade om den där Vasa. Hade du inte funnits så hade jag väl knappt vetat vem han var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback