kung för en dag

Städar mitt rum och nu är studentmössan nerpackad i sin kartong igen, den har suttit på toppen av en champange flaska sen studentdagen. Men nu är den ner packad och studentpresenterna har nu intagit mindre speciella ställen som mitt sminkbord osv. istället för att stå/ligga framme på min tv-bänk. Så nu börjar vardagen igen typ?
Träffade en bekant på stan idag och hon frågade vad jag gör om dagarna nu, eftersom jag inte jobbar och jag faktiskt inte har någon lust med att börja plugga i höst.
Jag svarade inget typ solar och sånt. Och hon rynkade på näsan.
Men ni anar inte hur skönt det är att faktiskt verkligen göra ingenting, eller göra precis vad jag vill. Jag har inget behov av att tänka på framtiden just idag, just den här veckan. Det kan jag ta om ett litet tag men nu vill jag bara vila upp mig ett tag. Det är jag värd efter 12 år nonstop i skolan..
Under tiden jag gör ingenting så tänker jag faktiskt på vad jag vill göra och det enda problemet med att inte ha ett jobb är pengar, men det löser sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback