The days in lund

I lördags åkte jag och en bekant som heter Jenny ner mot skåne och mot Lund/Malmö Det var jätte dåligt väder största delen av bilresan och vi höll faktiskt på att dö en gång. Vi fick vattenplaning i en kurva och snurrade runt runt innan vi stannade på kanten till ett dike och det kändes som att bilen skulle volta ner där. Hade vi snurrat åt det andra hållet hade vi åkt in i räcket eller säkert igenom det och ner för en kulle och blivit mos i vilket fall. Så vi hade tur att vi överlevde.
7 timmar i en bil är iallafall inget att leka med, uttråkad är bara förnamnet. Tur att vi hade varandra att prata med. Och så mötte Jeppe upp mig på stationen i Lund så tog vi bussen hem till honom. Det var så himla skönt att träffa honom efter en vecka men det kändes som flera månader. Vi åkte hem till honom sen åkte vi tillbaka in till staden och gick runt och tittade lite och mötte upp en kille som heter Anton så gick vi och tog varsin cider/öl. Sen köpte vi ben & jerrys och åkte hem och tittade på SALT, super bra film!!!

Igår var alla affärer stängda men vi gick ändå in till staden och åt på ming palace och ÄT INTE DÄR om ni är i Lund. Det var ingen höjdare alls, så måste äta på ming här hemma nu för att ta bort dom hemska minnena.. As dyrt, inte så god mat och dålig service.. Vi bestämde att vi skulle gå på bio så vi ringde Anton så gick vi och bokade biljetter sen gick vi hem till Anton för att se hur han bodde. Väldigt mysigt studentrum :)
Bion vi såg var Grown ups och den var också super bra!! Ska se den igen höhö
Efter bion gick vi hem och färgade jeppes hår, det skulle bli slingor men det blev helfärgat men det var en toning så det går snart ur. Sen la vi oss för att jeppe skulle upp tidigt idag.

Imorse när jesper vaknade hade jag legat och skrattat i sömnen så jag har under hemresan försökt komma på vad jag drömde om eftersom jag skrattade men jag kunde inte komma på det. Han åkte iväg till skolan och jag försökte somna om utan lycka så gick upp tillslut och satt vid datorn lite grann sen tog jag ett bad och så kom han hem då lagade vi lite mat sen var det dags att ta bussen till centralen. Och såklart började allt krångla när vi kom fram dit. Mitt tåg fanns inte med någonstans, jag fick panik och jeppe var tvungen att åka så där var jag panikslagen och stressad på stationen i Lund. Chansade tillslut på att det var tåget mot Linköping och stockholm som jag skulle med och det var rätt, det berättade en tant som jag mötte på perrongen för mig. Så var det tåget såklart försenat med 20 min men sen när vi kom iväg var det 38 minuter försenat så jag missade mitt tåg i katrineholm och så fick jag ta det tåget som skulle gå 21 därifrån (vi skulle varit i katrineholm 19.43) Tåget mot eskilstuna blev också försenat för att vi skulle vänta in ett annat tåg men tillslut så kom jag hem.
Nu ligger jag i min ren bäddade säng och vilar.
Önskar verkligen att det här inlägget hade bilder men tyvärr är man ett klantarsel så är man :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback