350 års jubileum

I år fyller min stad Eskilstuna 350 år, eller det är inte förrns den 25 oktober som staden fyller år. Men våra politiker och komun har minsann bestämt att detta ska firas, inte bara en dag utan 1 vecka!
Igår började det. Och imorgon kommer kungen på besök.
Imorgon är det även studenten här och det är totalt kaos pga. kunga besöket.
Ärligt talat så tycker jag väldigt illa om den här iden.
Låt studenterna ha sin dag och är det verkligen nödvändigt att lägga ner så mycket pengar på det här när vi är en av de mest drabbade komunerna när det gäller arbetslöshet?!
Men idag ska jag och mina vänner sätta oss i ett öl tält men jag tycker iallafall att det här är slöseri med pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback