USA del 3

Söndag 14/9
Vi hade bokat biljetter till hearst castle kl.10. Så vi åkte dit lite tidigare.
Slottet var jätte fint. Eller det var sjuuukt fint utan på men insidan var väldigt gammalmodig och mörk. Men jag kan tro att det var väldigt fint på den tiden.
Sen fortsatte vi mot LA. Eller innan det skulle vi övernatta i Santa barbara, så det var dit vi skulle.
Vi kom fram på eftermiddagen och vi började leta efter hotell och hittade ett ganska fort.
Lämnade väskorna och bytte om för att gå ut till strandpromenaden och piren.
Käkade på hotellets resturang.

Måndag 15/9
Körde sista biten mot LA.
Gick på Hollywood boulevard och såg stjärnorna på marken och även the hollywood sign!
Lämnade tillbaka hyrbilen och åkte till hotellet där vi fördrev dagens sista timmar.
Käkade buffe på kvällen. Och la oss jätte tidigt för vi skulle med ett väldigt tidigt flyg.

Tisdag 16/9
Flög nästan hela dagen idag också. Vi kom till New york i rusningstid så det tog 1 timma och 10 minuter att ta oss från flyget till hotellet.
Gick runt och köpte lite små saker och åt på italiensk resturang. Lite senare på kvällen så pluggade jag lite.

Onsdag 17/9
Sista dagen, och jag hade planer på att köpa jeans.
Och mitt första stopp var Levis. Där hittade jag ett par jens, lite stora men som sitter ändå jätte bra.
Annars hände det inte så mycket.
Klockan 2 tog vi en taxi till flygplatsen.
Satte oss på en resturang och tittade lite på fotboll.
Gick igenom säkerhets kontrollen, som är så extremt jobbiga i USA.
Flygresan gick bra, jag sov iallafall 1 timma på planet. 

Och nu sitter jag här i soffan och väntar på S.
Nu börjar tröttheten slå till. Jag har faktiskt varit vaken i ungefär 1 dygn snart.
Borde kanske sova en stund?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback