USA del 2

Onsdag 10/9
Idag skulle vi flyga till San francisco. 7 timmars flygresa. Men jag lyckades sova en stund iallafall.
Minns inte riktigt vilken tid vi landade men vi tog en taxi till vårat hotell. Stanford Court, riktigt lyx hotell.
Senare tog vi en promenad till chinatown och åt på kina resturang. Jag åt såklart, Kyckling med cashew nötter, men det smakade inte som hemma. Det var gott men inte lika gott.
Tror att det blev en tidig kväll, vi var trötta efter flygresan och en promenad upp för helvetes backar.
Ni ska bara veta hur backarna är i den stan alltså!

Torsdag 11/9
Idag hade vi planer på att hämta ut våran hyr bil. Och det gjorde vi, fast det tog 3 timmar i en kö innan vi kunde hämta den.
När vi äntligen fick den där bilen så åkte vi över goldengate bridge och tittade på den. Vi körde den där Lombard street också, den där gatan som är jätte snirklig. Ni vet nog vad jag menar.
Åkte till hotellet och gjorde oss iordning sen tog vi en taxi till fishermans warf och Pier 39.
Kallt som sjutton men vi åt där nere sen åkte vi hem och sov.

Fredag 12/9
Idag spenderades största delen av dagen i en bil. Vi körde norrut på en jobbig väg i bergen och bara igenom en massa små byar.
Vi åkte till något som heter Bodega bay där vi åt mat innan vi åkte tillbaka.
När vi kom tillbaka till san francisco så åkte vi till victorias secret och jag köpte en till Bh och sen åkte vi till lite fler butiker men jag köpte inget mer.
Åt på hotellet på kvällen.

Lördag 13/9
Nu skulle vi åka söderut, mot highway 1 mot LA.
Så största delen av lördagen gick åt att sitta i en bil också. Vi hade bokat ett motell på ett ställe som heter San simeon.
Motellet var helt okej, det dög för en natt iallafall.
Vi gick ner en sväng till stranden, där en våg jävel sköljde ner mig.
Åt på en jätte mysig resturang på kvällen där vi fick världens godaste soppa till förrätt.
Sen gick vi hem och sov.

Fortsättningen kommer snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback