Honey, I'm home!

Nu är jag hemma. Eller jag har varit hemma sedan typ 10 men har haft massor med annat att göra. Men nu har jag tid att sätta mig och skriva blogg.
I morse vid 10 över 7 landade vi på arlanda och satte oss i bilen och körde hemmåt.
Ringde S och sen badade jag gjorde mig i ordning och väntade på S. Nu är han i skolan men kommer tillbaka direkt efter. Åh, jag längtar efter honom!

Men nu ska jag börja berätta om resan från början istället!

Måndag 8/9
Planet gick 10.40, och vi var tvungna att checka in bagaget 2 timmar tidigare så vi åkte hemifrån kvart över 7.
Det var massvis med tårar när jag skulle säga hejdå till S.
Flygresan gick bra, bortsett från hemska smärtor i magen.
Klockan var runt 1 när vi landade i New York. Och vi kom väl till hotellet 1 timma senare.
Hotel Edison som ligger väldigt nära Times square och broadway, tror att det ligger på broadway.
Vädret var jätte fint så vi bytte bara om sen gick vi ut. Åkte upp i Empire state building och fotade massvis.
Minns inte riktigt vad vi mer gjorde den kvällen. Åt middag och la oss tidigt, antar jag.

Tisdag 9/9
Idag åkte vi på en buss tur som går runt manhattan. Vi hade åkt en sån tidigare men det är värt att åka igen så vi gjorde det. Från början skulle vi hoppa av vid Macy's men vi fortsatte mot Ground zero, men då började det regna så vi åkte runt hela istället. Guiden berättade att det inte går så bra med byggandet av den nya byggnaden vid ground zero. Eftersom dom fortfarande hittar kvarlevor efter 11 september.
 Regnet höll i sig i någon timma så vi bytte bara kläder på hotellet sen hoppade vi på nästan buss (samma guidade tur, man får hoppa på och av hur mycket man vill under en dag) och åkte vill macy's. Köpte lite till S där.
Sen fortsatte vi mot Victorias secret, OMG! Kunde inte bestämma mig, men kom där ifrån med present till mina systrar, bh & trosor, mjukis byxor och tröja till mig själv därifrån.
Fortsatte därifrån till Forever 21!
Där shoppade jag också, jeans, en tjockare längre tröja, en tröja, en tunika tror att det var allt.
Det var det väl det mesta som hände den dagen.

Nu behöver jag nog avsluta inlägget, annars blir det för långt. Så jag delar upp det i några delar istället. Blir nog lättast så :)
Nästa inlägg kommer nu på en gång tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback