operation

igår var det operation som gällde.
Gick upp vid halv 8 och badade och tvättade mig med ett stinkade desinfektions medel. sen skjutsade pappa oss till stan. Mamma och jag tog bussen till katrineholm, bussresan tog hela 2 timmar.
Anmälde oss i operations receptionen, jag fick gå och byta om, groteska kläder :(
Fick en säng på uppvaket och sen väntade vi en liten stund så kom läkaren och narkos läkarna. Dom tog mig till operation nästan direkt.
Somnade nästan på momangen efter jag hade fått sömnmedlet. Sen vaknade jag upp av att jag hade ont och allt är ganska suddigt där. sov väl lite till. sen när jag väl var vaken så fick jag morfin mot smärtan. det var bra grejer det!
Spydde lite, men det fanns ju inget att få upp så det var jobbigt, fick medicin mot illamående, två gånger. g
S och pappa kom, dom bytte av varandra lite då och då och jag sov titt som tätt.
Sen fick jag byta rum och då skulle jag äta, då kräktes jag. Sen var det mest segt, fick mer medicin, som gjorde mig as trött. Tillslut när jag hade fått i mig macka och kunnat kissa så fick jag åka hem. Men de ville egentligen ha mig kvar över natten, men det skulle jag blivit tokig av. Hemma så åt jag och somnade väldigt fort.
Nu ligger jag i soffan och tar det lungt, S är här också.

Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: paulin

åh, mår typ dåligt när jag läser det här. stackarn! hoppas att du mår mycket bättre snart! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback