rån

Igår skedde det ett rån uppe i ica. Det är andra gången det här händer.
Och har tänkt mycket på det här under dagen.
Vilken tur jag hade igår kväll, jag skulle köpa cola och hade jag gått några timmar senare hade jag kunnat vara vittne till det som hände.
Det är ofta man går upp till affären i sista minuten på kvällen, ska man behöva vara rädd att det ska ske ett rån då?
Ska man någonsin ens behöva oroa sig över det?
Väktaren som jobbade och blev nedslagen med kofot är min mammas jobbarkompis man.
De som satt i kassan då? Hur mår de, hur rädda är inte den/dom?
Som tur har de redan fått tag på en av männen, han hade gömt sig bakom affären. Så snart har de nog fått tag på den andra också.

Många tycker att det ska finnas olika system hur man betalar i affärer, tillexempel;
-bara betala med mynt, för det vill rånare oftast inte åt.
-bara betala med kort.

Jag tycker det är fel, vi ska inte behöva anpassa oss och vara rädda för sånt här.
Det är rånare/brottslingar som ska anpassa sig efter oss och ge fan i att göra så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback