helvetes kväll

Igår skulle ha blvit en trevlig kväll med mat och vänner.
Men istället blev det kaos.

Kvällen började med att tjejorna kom hit och vi snackade en stund innan vi gick till ica och handlade.
S hade kommit då och satt vid datorn, men inte hjälpte han till med maten.
När vi stog och fixade med all mat (tacos) så bankar någon på dörren och sliter upp den.
När jag kommer ut i hallen står Tompi där. Jag fick en chock. Jag har inte träffat honom på ungefär 2 år. Och där står han, påverkad av gud vet vad.
Tillslut fick vi iväg honom, men han kom tillbaka. Fick iväg honom igen men det slutade inte där.
Han kom tillbaka och jag öppnade inte dörren så han fortsatte banka, plinga och springa runt lägenheten för att titta in på baksidan.
Jag ringde polisen, det är det enda man kan göra. Men de kom aldrig. Så bra poliser har vi i den här staden. Man ringer i panik för att få hjälp och det enda man får tillbaka är ett telefonsamtal nästan två timmar senare.
Tillslut lungnade det sig och erja kom ner för att ta hand om mig lite. Senare när vi hade plockat i ordning åkte vi hem till S.
Jag ville verkligen inte sova hemma.
Där hemma blev det mys och tv tittande även om jag inte kunde tänka på så mycket annat.

Idag blir det bara sol, är hemma nu  men vill inte sova hemma inatt.

PusssPUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback