doktorn

Simon och jag gick upp halv 11 och så åt han frukost och sånt där. Vi spelade buzz också och gissa vem som vann?! Jag såklart, fast han ledde först :)
Idag var det ju dags att hälsa på doktorn. Dagens höjdpunkt, inte riktigt.

Eftersom att bussarna går så konstigt bestämde vi oss för att vara ute i god tid och tog en tidigare buss till stan.
Då hann jag följa med Simon till frisören innan bussen gick.

Sen kom vi till sjukhuset, så vi gick direkt dit vi skulle. Anmälde oss och satte oss och väntade. Ett par år senare(kändes det som) ropade de upp mitt nanm, men då var det bara för mätning och vägning. Jag har växt och fått tillbaka ett par kilo också.
Yttligare ett par år senare kom den där doktorn och hela dagen har jag haft en dålig känsla inför det här mötet.

Han hade svettiga händer och en konstig röst så det var ju inga plus där direkt.
Iallafall gav han mig goda nyheter, mina leverprover är normala. Det betyder att jag kan få börja med mina p-piller igen, vilket är helt underbart.
Det betyder också att min lever är frisk typ.
Jag är fortfarande inte frisk och det kan dröja, men jag är på bättringsvägen.
Nu behöver jag inte tillbaka dit iallafall, det känns skönt.
Tyvärr måste vi ju utreda endmetrios mer, så vi ska höra av oss till gyn nu också. Men det kommer det väl mer om när det blir "aktuellt".

Mormor har opererats idag mellan 11 och 1 skulle hon in på operation så det borde vara klart nu.
Jag är väldigt orolig för henne min mormor<3 Men eftersom att de inte har hört av sig så har det nog gått bra.
Men tycker så synd om henne, tänker på vilka smärtor hon kommer ha nu i ett tag framöver.
Morfar var här och fikade och han är väldigt orolig han kunde inte jobba idag.

puss på er!


Kommentarer
Postat av: Paulin

åh emma :D så bra! gladgladglad! inte om att du har växt däremot, alla växer förutom jag :( men anyway. värsta bra att det är bättre nu. verkligen positivt.
läste om endometrius i en tidning och då tänkte jag på dig :O ville ba säga det (a)
och hoppas att det gick bra med din mormor! :)
oj, lång kommentar, men bara för att du skrev ett långt inlägg så ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback