julafton, juldagen och annandagen

Julafton:
Firades ute i kjula med mammas släkt.
Det var mammas morbror och hans fru, mammas kusiner, deras barn, min morbror hans fru och deras barn, mormor och morfar och så min familj.
Först var det lite glögg (julmust för mig, gillar inte glögg) och sen åt vi.
Tomten kom efter maten och jag fick jätte fina saker. Fika och frågesport efter det och sedan var det nästan dags att åka hem.
S och hans mamma kom och hämtade mig när dom var påväg hem. Vi tittade på prison break och sen somnade jag på direkten.
                                      
      

Juldagen:
Riktigt mysig dag.
Fick sova ut riktigt länge innan jag vaknade, myste lite med S innan vi åt frukost och gjorde oss iordning. S pappa hämtade oss och så åkte vi till hans faster för att fira jul.
Vi åt kalkon, sån här typisk amerikansk thanksgiving middag. Tittis (S faster) kille är från canada tror jag, så han ville laga maten.
Vi fikade och delade ut julklappar. Åt lite till fast nu var det vanlig julmat. Gosade med lilla moa och tittade på film tills klockan var 11 på kvällen. Vid halv 12 var vi hemma här och tog ut hundarna innan vi la oss.

Annandagen:
Den här dagen är det REA som gäller.
S och jag åkte ner vid halv 1 och jag har varit hemma i ca. 1 timma.
Jag köpte riktigt bra grejer.
2 toppar
1 "jacka"
1 par jeans
1 present ask med parfym och tvål typ
och så bytte jag min mascara.
Jag var inne på Gina i 1 ½ timma, stog i kö i 35 minuter. Dog nästan.
Träffade mormor och morfar och fick skjuts hem.
Är nöjd med idag, resten av kvällen ska jag bara ta det lungt.


Kommentarer
Postat av: Louise

fin blogg:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback