Great Sexpectations

Hemma från klassresan nu, men bloggen cpade igår så gick inte att skriva så gör det nu istället.

Onsdag;
tåget gick 8 från stationen, och vi skulle samlas halv.
jag blev väckt 10 i 6 för att hinna fixa mig och sådär. sen drog vi mot tågstationen, men först ett stopp vid en bankomat så jag fick money med mig :)
vi kom jätte tidigt dit, typ 10 över. men alla andra började komma väldigt fort så. sen gick vi på tåget.
först skulle vi åka till arboga, sen byta där. värsta läskig snubbe som satt bakom oss :/ helt rädda vi var.
sen kom det jobbiga en 4 timmars resa till göteborg. men vi hade roligt på tåget så det var lungt.
när vi kom fram gick vi till hotellet.jätte fint hotell förresten 4 stjärnigt. Såg fram emot att få byta kläder ville ju inte gå i mjukisar hela tiden. men såklart fick vi göra det, rummen var inte klara. så vi fick shoppa lite istället innan vi skulle äta. hann inte med så mycket men hann köpa en sak allafall. sen åt vi buffe med klassen. när vi ätit vandrade vi lite till.
äntligen fick vi våra rum. det första jag och lily gjorde i vårat rum (6.28) var att stöka till så det skulle se ut som att vi bott där länge :D ahah sen bytte vi om och mötte dom andra för att gå till liseberg!
långt att gå men det var värt det!
jag åkte mer än det känns som. JAG HAR ÅKT UPPSVINGET OCH KANONEN! så roligt men så läskigt :D
och så har jag varit med om det värsta som går. jag har gått Gasten! det värsta jag någonsin varit med om. jag fick nån jävla panikattack därinne. jag grät och kunde inte andas, skakade och kallsvettades. så ALDRIG MER! ALDRIG!
När jag ludde och garre skulle åka Spinrock var det en fågel som bajsade på garre! ahahhaha shit vad vi skrattade så, tror jag bröt revbenen. har fortfarande ont.
innan vi åkte hem, gick simon och jag runt och han vann saker åt mig (a) 3 gosedjur. Rolf, bengtsson, gunnar heter dom.
sen gick vi tillbaka till hotellet. och nästan alla var inne i ludde och garres rum. trevligt.
runt halv 2 gick vi och la oss. men kunde inte sova. rädd efter gasten och vi hade en läskig tavla breve sängen. Men halv 3 ringde simon och kunde inte heller sova så jag bad honom komma så han sov hos oss. somnade direkt när han hade kommit.

Torsdag;
vaknade halv 8 av simons larm och tio minuter senare ringde lilys och då gick jag upp och duschade för hon vägrade. vi gjorde oss iordning och gick ner till frukosten. när vi ätit skulle vi tillbaka till rummen och packa sen checka ut. Sorligt att lämna vårat rum, I MISS YOU!
vi fick lägga våra väskor i ett bagage rum sen gick vi till en spårvagn, för vi skulle till universeum.
det var roligare än jag förväntat mig där. helt grymma saker jag har sett; nemo fiskar, doris fiskar, hajar, apor, krokodiler. sen såg jag en stor jävla anaconda på avatånd då blev jag jätte rädd. och jag har rört en fisk också!
egentligen skulle vi ut till nån fästning men eftersom vädret sög så slapp vi. isället fick vi göra vad vi ville. vi gick i affärer! jag shoppade järnet.
Det här köpte jag;
Topp- ZARA (dagen innan)
Klänning- PEPPER
Skor- WEDINS
Trosor- PEPPER
Leggings- PEPPER
Strumpor- H&M
riktigt nöjd med allt. när vi var klara med shoppingen gick vi tillbaka till hotellet för alla skulle mötas där. där satt vi i typ en timma och gjorde ingenting. sen var det dags att gå till tåget. tåget blev försenat. men sen åkte det tillslut. jag försökte sova för det mesta men lyckades inte så bra. efter en lång resa var vi framme i arboga. men vi missade sista tåget eftersom att tåget var försenat från göteborg. så vi fick åka buss hem! trångt och äckligt.
men hem kom vi allafall. och då hängde jag med simon hem och sov där.

Fredag; 
sov typ hela dagen. sen åkte jag hem fortfarande helt död. skulle inte göra något tänkte jag bara vila. men sen kom bella ner så jag hängde med henne till torshälla. på fest som inte var fest. men rätt roligt var det allafall.
träffade roliga människor och mindre roligare. jag ville verkligen döda när jag såg honom. han har inte rätt att leva längre.
sen på kvällen när alla skulle hem blev jag rickard och skau kvar för bella skulle lämma en vän sen hämta mig. men hon fick motorstopp! men det ordnade sig för dennis och erja hämtade henne sen hämtade dom mig.
när jag kom hem snackade jag med simon sen satt jag vid datan sen sov jag.

Lördag;
idag dårå.
ska städa mitt rum för det ser hemskt ut. sen träffa simon senare.

det är jätte skönt att vara hemma, men ändå längtar jag tillbaka. verkligen världens bästa klassresa. har haft så roligt. och snart är allt över. 9e TACK<3
bilder kommer sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback